Het is mijn intentie om een persoonlijke en veilige leeromgeving te creëren waarin leerlingen zich zelfverzekerder voelen. Mijn aanpak omvat het stimuleren van hun talenten door middel van creatieve begeleiding. Hierbij wil ik hen leren hoe ze kunnen leren en het belang van effectief plannen benadrukken in hun educatieve reis, zodat ze hun eigen successen kunnen ervaren.

 

Ik ben er sterk van overtuigd dat studenten en leerlingen van nature nieuwsgierig zijn. Het is onze verantwoordelijkheid om deze nieuwsgierigheid te koesteren, omdat het hen gemotiveerd en gefocust houdt. Onze taak is om hen aan te moedigen het beste uit henzelf te halen.

Mijn missie is gebaseerd op het idee dat elk kind moet leren vanuit zijn of haar eigen perspectief. Alleen op deze manier kunnen ze het plezier van leren ontdekken. Ieder kind heeft een unieke leerstijl, en het is onze taak, zowel als onderwijsprofessionals en ouders, om deze stijl te identificeren. Het opleggen van een uniforme en vaak dwingende leerstijl kan contraproductief zijn en het plezier van leren wegnemen, of zelfs het beoogde educatieve doel volledig missen.

 

In de woorden van Albert Einstein, "Iedereen is een genie. Maar als je een vis beoordeelt op zijn vermogen om in een boom te klimmen, zal hij zijn hele leven geloven dat hij dom is." Dit citaat benadrukt het belang van het erkennen van de unieke talenten van elk individu.

Einstein zei ook: "Kennis is beperkt, maar verbeeldingskracht omringt de wereld." Ik onderschrijf volledig de waarde van verbeeldingskracht in het leerproces.